Váš nákupní košík je momentálně prázdný.
Přidejte produkty do košíku.Obchodní podmínky
Obchodní podmínky – e-shop Pignus.cz (účinnost od 01/01/2025)
Fashion Brands s.r.o., se sídlem Černokostelecká 616/143, 108 00 Praha 10 – Malešice, IČO: 05209901, DIČ: CZ05209901, zapsaná v OR u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 259758, pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na adrese www.pignus.cz.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („OZ“), vzájemná práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím – fyzickou osobou, uzavírané prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího na www.pignus.cz (dále jen „webová stránka“) prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na nákupy právnických osob nebo osob jednajících v rámci podnikatelské činnosti.
1.3. Ujednání odchylná od obchodních podmínek lze sjednat v kupní smlouvě; taková ujednání mají přednost.
1.4. Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy a jsou vyhotoveny v českém jazyce.
1.5. Prodávající může obchodní podmínky měnit či doplňovat; tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Kupující může po registraci přistupovat do uživatelského účtu a objednávat zboží; objednávku lze učinit i bez registrace.
2.2. Kupující je povinen uvádět správné a pravdivé údaje a udržovat je aktuální.
2.3. Přístup je chráněn uživatelským jménem a heslem; kupující je nesmí sdělovat třetím osobám.
2.4. Prodávající může účet zrušit, zejména pokud není déle než 24 měsíců využíván nebo dochází k porušování povinností.
2.5. Dostupnost účtu nemusí být nepřetržitá (údržba, aktualizace).
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Prezentace zboží na webu je informativní a nejde o návrh na uzavření smlouvy (§ 1732 odst. 2 OZ se nepoužije).
3.2. Webové rozhraní obsahuje informace o zboží včetně cen s DPH; ceny platí po dobu zobrazení.
3.3. Uvedeny jsou i informace o nákladech na balení a dodání (pro ČR).
3.4. Objednávku kupující podá přes webové rozhraní (vložením zboží do košíku, volbou platby a dopravy a potvrzením).
3.5. Před odesláním může kupující kontrolovat a opravovat údaje; po odeslání je objednávka závazná. Prodávající neprodleně potvrdí přijetí objednávky na e-mail kupujícího.
3.6. Prodávající je oprávněn vyžádat si dodatečné potvrzení objednávky (např. telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptace) na e-mail kupujícího.
3.8. Kupující souhlasí s využitím prostředků komunikace na dálku; náklady s tím spojené si hradí sám a nepřevyšují základní sazby.
3.9. Právo prodávajícího odstoupit po uzavření smlouvy. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit zejména při:
a) zjevné chybě v ceně (technická chyba, nulová cena, cena zjevně neodpovídající obvyklé tržní hodnotě),
b) nedostupnosti zboží (výroba/dodávky ukončeny, dlouhodobá nedostupnost),
c) technické chybě systému, pro niž nelze objednávku objektivně splnit.
V takovém případě prodávající kupujícího bez zbytečného odkladu informuje e-mailem a vrátí mu plnou uhrazenou částku stejným způsobem, jakým byla přijata, nedohodnou-li se strany jinak.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Kupní cenu a náklady na dodání lze uhradit:
– v hotovosti v provozovně prodávajícího;
– bezhotovostně prostřednictvím platebního systému;
– na dobírku při převzetí;
– bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 115-2843750247/0100 (Komerční banka).
Pro zahraniční zákazníky: EUR účet 115-2936460257/0100 (Komerční banka).
4.2. Společně s kupní cenou hradí kupující i náklady balení a dodání; není-li uvedeno jinak, rozumí se kupní cenou i tyto náklady.
4.3. Prodávající nepožaduje zálohu; tím není dotčeno právo dle čl. 4.6 požadovat úhradu předem.
4.4. Dobírka: splatnost při převzetí. Bezhotovostně: splatnost do 5 dnů od uzavření smlouvy.
4.5. U bezhotovostní platby kupující uvádí variabilní symbol (číslo objednávky); závazek je splněn připsáním částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn požadovat úhradu celé ceny před odesláním (zejména není-li dodatečně potvrzena objednávka dle čl. 3.6). § 2119 odst. 1 OZ se nepoužije.
4.7. Slevy se nesčítají a nelze je uplatnit na limitované edice, ani na již zlevněné zboží (vč. kupónů a věrnostních slev).
4.8. Prodávající je plátcem DPH. Daňový doklad (fakturu/účtenku) vystaví po úhradě a zašle v zásilce nebo elektronicky na e-mail kupujícího.
(Pozn.: ustanovení o EET se nepoužije.)
5. DODACÍ PODMÍNKY A CENY DOPRAVY
5.1. Aktuální možnosti dopravy a ceny jsou uvedeny níže a vždy v košíku; v případě rozporu platí údaj v košíku při objednání.
5.2. Zásilkovna (CZ): převod/platební brána – do 3 000 Kč: 100 Kč; nad 3 000 Kč: ZDARMA. Dobírka: příplatek 50 Kč.
5.3. PPL (CZ): převod/platební brána – PPL na adresu do 3 000 Kč: 100 Kč; PPL PS do 3 000 Kč: 80 Kč; nad 3 000 Kč: ZDARMA. Dobírka: příplatek 50 Kč.
5.4. Slovensko: poštovné + balné 9 € (≈ 200 Kč).
5.5. Osobní odběr: platba v provozovně (hotově/kartou) nebo předem; při osobním odběru platí cena z webu platná v okamžiku objednání.
5.6. Povinnost převzít zboží. Kupující je povinen zboží převzít. Odmítnutí dobírky nebo nevyzvednutí zásilky není odstoupením od smlouvy; prodávající může požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů (dopravné, balné, vrácení).
5.7. Kontrola při převzetí. Při zjevném poškození obalu může kupující zásilku nepřevzít a sepsat s dopravcem zápis o škodě; vady bez odkladu oznamuje prodávajícímu.
5.8. Odmítnutí objednávky: Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku kupujícího, který v minulosti bezdůvodně nevyzvedl zásilku odeslanou na dobírku, případně jinak porušil své povinnosti vyplívající z uzavřené kupní smlouvy. V takovém případě může prodávající podmínit další nákup platbou předem nebo zcela odmítnout uzavření nové kupní smlouvy. Toto opatření neslouží k diskriminaci, ale k ochraně oprávněných zájmů prodávajícího.
6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY (14 DNÍ)
6.1. Spotřebitel může bez udání důvodu odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží; v případě, že je předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta od převzetí poslední dodávky.
6.2. Právo na odstoupení se nevztahuje na případy uvedené v § 1837 OZ (např. zboží upravené podle přání kupujícího, zboží v uzavřeném obalu porušeném po dodání z hygienických důvodů apod.).
6.3. Odstoupení lze provést písemně (dopisem zaslaným na adresu sídla prodávajícího) nebo elektronicky na e-mail info@pignus.cz. Kupující může využít vzorový formulář dostupný na webových stránkách prodávajícího. FORMULÁŘ KE STAŽENÍ ZDE
6.4. Zboží musí být vráceno do 14 dnů od odstoupení a kupující nese náklady spojené s jeho vrácením. Zásilky zaslané na dobírku nebo uložené na výdejním místě (Zásilkovna, Balíkovna apod.) prodávající nepřevezme.
6.5. Vrácené zboží musí být nepoškozené, kompletní, nepoužívané nad rámec seznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, a pokud možno v původním obalu včetně visaček a veškerého příslušenství. Kupující odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží, které vznikne v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností. Pokud bude zboží vráceno nekompletní, poškozené nebo zjevně používané, je prodávající oprávněn přiměřeně snížit vracenou kupní cenu nebo požadavek na vrácení zboží neuznat.
6.6. V případě obuvi je kupující oprávněn ji vyzkoušet pouze v rozsahu nutném k ověření velikosti a pohodlí, obdobně jako v kamenné prodejně. Obuv nesmí být nošena venku ani jinak používána. Vrácení obuvi s viditelnými známkami používání (např. ošlapaná podrážka, nečistoty, poškození) nebude uznáno a kupní cena nebude vrácena nebo bude vrácena jen částečně po přiměřeném snížení.
6.7. Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté platby včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku kupujícím zvoleného jiného než nejlevnějšího nabízeného způsobu dodání) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení. Vrácení peněz proběhne stejným způsobem, jakým byla platba provedena, nedohodnou-li se strany jinak. Prodávající není povinen vrátit platbu dříve, než kupující zboží vrátí nebo prokáže, že je odeslal.
6.8. Bylo-li spolu se zbožím poskytnuto kupujícímu i plnění ve formě dárku, dochází odstoupením od smlouvy k zániku i darovací smlouvy; kupující je povinen dárek vrátit spolu se zbožím.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
7.1. Práva a povinnosti stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními OZ, zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174.
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady, zejména že:
- má vlastnosti, které si strany ujednaly, popř. které kupující mohl očekávat,
- hodí se k účelu, k němuž se obvykle používá,
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Ustanovení se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána, u opotřebení způsobeného obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení při převzetí, nebo pokud to vyplývá z povahy věci.
7.4. Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující může uplatnit práva z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí.
7.5. Reklamace se uplatňuje u prodávajícího v provozovně, případně v sídle. Při zasílání hradí kupující náklady spojené s odesláním; zásilky na dobírku nebo uložené na výdejním místě prodávající nepřevezme.
7.5a. V případě, že bude reklamace uznána jako oprávněná, má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů na dopravu zboží zpět k prodávajícímu, a to v přiměřené výši odpovídající obvyklým nákladům nejlevnějšího dostupného způsobu dopravy.
7.6. Za běžné opotřebení obuvi (ošlapání podrážky, oděrky, sešlapané podpatky, povrchové změny materiálu způsobené používáním) prodávající neodpovídá. Tyto skutečnosti nejsou považovány za vadu zboží.
7.7. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, nedohodne-li se delší lhůta.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI
8.1. Vlastnictví přechází úplnou úhradou.
8.2. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování (§ 1826 odst. 1 písm. e) OZ).
8.3. Stížnosti: info@pignus.cz; vyřízení bude zasláno na e-mail kupujícího.
8.4. Mimosoudní řešení sporů: Česká obchodní inspekce (adr.coi.cz); platforma ODR: ec.europa.eu/consumers/odr.
8.5. Dozor: živnostenské úřady; ÚOOÚ; ČOI.
8.6. Kupující přebírá nebezpečí změny okolností (§ 1765 odst. 2 OZ).
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A COOKIES
9.1. Zpracování osobních údajů dle GDPR a zákona č. 110/2019 Sb.; správcem je Fashion Brands s.r.o.
9.2. Účely: plnění smlouvy, vedení účtu, účetnictví, ochrana práv; zasílání obchodních sdělení pouze dle zákona (souhlas nebo výjimka pro vlastní zákazníky s možností kdykoli se odhlásit).
9.3. Příjemci: dopravci, platební brána, účetní a IT poskytovatelé.
9.4. Práva subjektů údajů (přístup, oprava, výmaz, námitka, stížnost u ÚOOÚ).
9.5. Cookies dle zásad cookies na webu; nezbytné cookies bez souhlasu, ostatní dle volby.
10. DORUČOVÁNÍ
Oznámení mezi stranami lze doručovat e-mailem (na adresu uvedenou v objednávce/účtu) nebo poštou; odstoupení je účinné, je-li odesláno ve lhůtě.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Právní poměr se řídí českým právem; práva spotřebitele dle kogentních předpisů nejsou dotčena.
11.2. Neplatnost jednoho ustanovení nemá vliv na platnost ostatních.
11.3. Kupní smlouva včetně OP je archivována elektronicky a není veřejně přístupná.
11.4. Kontakty: Fashion Brands s.r.o., Černokostelecká 616/143, 108 00 Praha 10; info@pignus.cz; +420 774 095 414.
Účinnost: od 01/01/2025.